Kisah Ramadhan ke-20

Hello peeps...puase x?apee...xpuase??haha..kidding..mcamana puase korg stakat ni?penuh x?haaa....ade yg xpnuh tu..jgn tipu...huhuhu...sedar x sedar da 20 hari kita menjalani ibadah berpuasa...bermakna..lagi 10 hari lagi nak raya!!yeayy!!haha..harini lepas sahur,solat subuh..aku tdola balik...standard la camtu kan..kol 7 aku pn otomatik tersedar...sbb hari2 bgun nak pgi keje kol 7 so dah terbiasa..awal lagi ni..desis hatiku...haha..so aku sambung tdo lagi sejam..hari ni Sabtula..kamonlaa, hari tido sedunia...hahaha..act xdela tdo sgt pn..ingat nak bangun kol dobelas..tp memandangkan aku seorang gadis dan juga ayu, aku padamkan hasrat tersebut..biarpun di dlm hati meronta2 utk berbuat demikian...disiplin!itu penting...

Lepas kemas2 tmpt tido,lipat ken simut..aku bkak tgkap..xde yang menarik sbb tgkap aku ni kalo bukak2 nampak tgkap umah org belakang...hahaha...aku pn on laptop sambil memandang kosong ke bakul baju yg hampir penuh...aduih..baju xbasuh lagi...lalu dengan malasnya aku pn pegila basuh baju...basuh tangan okeyh...haha...perkara yg kurang aku gemari sbb dr zaman skolah smpai dok U dlu ade mesin...lpas jemo baju aku pn masuk smule ke bilik sambil berkira2 amendela aku nk wat rini...aku pn dok la ngadap laptop..pastu tgk tv..bosan..aku naik bilik smula...sambung ngadap laptop....

Sedar2 da kol 630...makanan xbeli lagi nih...aku pn capai tudung dan cepat2 kua..hari nak ujan pulak...angkat bju dlu...pastu sambung jalan pi bazar ramadhan...dlm 3 minit camtu aku pn smpaila kat bazar ramadhan tu..da smpai sane xtaula pulak nak mkn ape...haih..masaalah btol...jalan punya jalan aku pn jumpe satu kedai ni..jual nasi campur..aku dgn sesuka hatinya tunjuk2 la lauk mane aku nak...asam pedas, pucuk ubi masak tempoyak, ikan masin...bla..bla..bla...da siap bungkus tu aku pn bukakla purse aku yg xberapa nak ada duit tu...tergamam seketika...asal xde duit dlm purse aku!!!!aku kaget...tp aku wat muke selamba dan ckp kat abg jual lauk tu.."Bang,sy nak pi tukar duit jap ye...japgi sy dtg balik..." haha..terer x aku meredakan suasana...?

Aku pn blah dr gerai tu smbil pkir2 mane pgi duit aku...bru aku ingat...upenye baki duit beli smlm aku letak dlm beg...bkn dlm purse...ciss!!!otak aku ligat pikir mcmane aku nak settle mslh yg aku hadapi ni..disebabkan kecerdasan otak yg Allah kurniakan kpd aku ni..aku pn trus jln pgi JJ W.Maju and trus draw duit..nasib baik aku bawak kad bank tu..ingt nak wat kua 30 je..skali ATM tu ade 50 je...mmg aku kene pegi pecah duit jugak la mcm ni.. maka aku pn beli air jagung yg harganya RM1 dgn duit RM50 sekeping..hahaha...cepat2 aku pgi balik kedai abg td utk amek bayar harga nasik aku tdi tu...fuhh..lega asenye...aku pn cepat2 berlalu tanpa memandang muka abg tdi tu..haha..malu2..lantakla...die bkn tau pn..kenal aku lagila tidak...lepas ni memang aku akan cek duit dlu sbelom kuar...hahaha...



1 comment: