Kehidupan seorang Cik WaWa ^___^

OMG! Dah lame rupenye cik wawa x hapdate blog...kui3...mmg bersemak samun bersawang bagaila blog neh...sadis sungguh...owh,xlupe..selamat menunaikan ibadah berpuasa kepada seluruh umat Islam..semoga Ramadhan kali ni membawa 1001 keberkatan kepada anda semua..


Sepanjang 4 bulan menyepi dr dunia blogging nih, bnyak bnde jugakla yg terjadi..sbnarnye mmg nak update everything dalam blog ni..tapi dek kesuntukan mase + kemalasan yang meluap-luap..jadi aku lupekan sahaja hasrat untuk update blog ni...baik tido dari ngadap laptop dan memerah idea untuk menaip bukan?hahaha...sape stuju ngn pendapat aku?

Well,sekarang cik wawa dah x jdi penganggur yg bertauliah dah..masuk bulan ni kire 2 bulan setengah da la aku menjadi seorang wanita yg berkerjaya..ceewahh...rezeki tuhan kan...Alhamdulillah..dulu mase sebelum menjadi wanita berkerjaya ni,kalo nek tren mesti aku kagum tgk org2 yg berkerja pergi kerja pagi2..smart2..pakai tag nama..nak2 tempat kerja ko gempak plak tu...cam ExonMobil, Oil & Gas company, Petronas Cari Gali...peh..memang meleleh aku tgk...pastu sorang2 sumbat telinga ngn earphone n pasang lagu kuat tak hengatt sampai org berdiri hujung sane blh dengar...hahaha..ok,tipu je..sampai orang yang berdiri kat sebelah pon boleh dengar sejibik sjibun lirik lagu tuh...memang kool giler ah aku tengok dorang2 nih..er,accept for the earphone part..pastu aku pon berangan la bile aku da keje nati cane...camtu..camni...bla,bla,bla.....46




Then, giliran aku juga tiba akhirnya...sumpah memang sangat2 tidak kool okeyh! 5 ko kene bangun pagi2..berebut train...jalan cepat2...naik eskalator tanpa berdiri dgn statik..queue line untuk touch ko punye rapid pass or touch n go...kalo terlupe nk topup, terpaksa la pulak queue panjang tok beli tiket dan juga cucuk tiket tu...and the worse ever part is bile tren ko delay!!!sungguh aku benci saat itu...seluruh umat Muhammad akan berasak2 dan of course Jam Pack giler la kat stesen tu...aku yg duduk tepi pintu tren tu pon memang xdapat nak naik...tunggula 4 5 tren baru ko bleh naik 19 urghhh!!mencabar kesabaran dan keimanan betul..

But whatever it is..hidup mesti diperlukan....pengalaman adalah guru terbaik dalam mengajar kita erti hidup dan juga mendewasakan dan mematangkan kita..jadi, hadapilah segalanya dengan hati yang terbuka and take it in a positive way..bukan senang nak senang dan juga bukan senang nak dapat duit! Itu yang aku dapat belajar...selame ni dok mintak je kat mama...hohohoo...so spend your money wisely and jangan membazir..sesungguhnya membazir itu amalan syaitonirrojim...


P/S: Semoga awak lekas sembuh..Pneumonia, plz go away..

5 comments:

  1. sape pneumonia oit? hihihi.. saya dmm weh..

    ReplyDelete
  2. ermm...jauhi syaitonirrojim....
    hahaha...wanita berkerjaya ok..

    ReplyDelete
  3. aimi:hahaha...cik bam laaa... :p
    ila:of coursee!hahaha

    ReplyDelete
  4. ehem2..bila nak belanja cukyah.. pssttt gambar kat fb tu nampak gumuks la. hahahaa

    ReplyDelete
  5. cukyah:ehehehe...bolehhh..nati ipah roger..aiyoo..gemuk ka??itu gmbar time study..skrg da kurang 4 kilo uuu..hehehe

    ReplyDelete