Sumpahan Kum-Kum


Woot-woot...
Sape dah tengok cerita ni? Aku baru lepas tengok cerita ni tengah hari tadi..Seperti cerita-cerita hantu Metrowealth sebelum ni, Sumpahan Kum-Kum agak berlainan dari versi yang seperti kita sedia maklum. Kalau ikutkan cerita sebenar hantu Kum-Kum ni akan pergi ke rumah penduduk kampung sambil membawa baby dan dia akan mintak susu dari tuan rumah tersebut. Tapi hantu Kum-Kum ni lain sikit sebab ia berkisar tentang seorang gadis yang bernama milah yang ingin cantik yang meminta khidmat Mak Som (Lydiawati) untuk dipakaikan susuk. Milah ditegah untuk melihat cermin selama 44 hari tetapi dia telah melanggar pantang tersebut. Banyak jugakla scene2 terkejut yang membuatkan penonton terkejut, menjerit dan tak kurang juga menyumpah seranah! Hahaha.. Fezrol Khan memang best la berlakon cerita seram camni. Nak tahu kesudahan cerita ni korang bolehla pergi tengok kat wayang, takpon tunggu kat astro first je, takpon download je..hahaha!

3 comments:

  1. bagi ca'ah cerita ni best,lain drpd cerita melayu yang lain. garapan dia kemas,plot pun cantik. selalu cerita melayu macam boring.

    ReplyDelete
  2. nak tengok babe tapi x tengok2 lagi..nak tunggu gsc star mall bukak mmg tak tengok la jwbnye..

    ReplyDelete
  3. ca'ah: aah..okla..tapi part yang nak bukak pintu slow2 tu cam geram sket...hahaha...lame beno nak tgu boleh bukak ke pintu tu ;p
    aimi: gsc star mall bukak bile?

    ReplyDelete